Welkom

Aannemersconsortium TramKom is in opdracht van de gemeente Den Haag in 1996 begonnen met de bouw van het Souterrain, in de volksmond al snel de tramtunnel (of nog later; de zwemtunnel). Een tunnel van 1250 meter door het centrum van de stad waar trams doorheen moeten gaan rijden. Daarnaast is er op de bovenste laag in de tunnel een ruime parkeerplaats gepland. De tijdswinst voor de trams bedraagt vier minuten.

Na vier lekken, een achterstand van ruim vier jaar op het schema en een overschrijding van het budget met ruim 145 miljoen gulden, vond de Digitale Hofstad dat het tijd werd om de gebeurtenissen in een dossier te bundelen.

In dit dossier vindt u nieuws en achtergronden over de ontwikkelingen in, onder of rond de tramtunnel. De hoofdrolspelers in het stuk komen ruim aan bod. Een tijdslijn geeft duidelijk weer wanneer welke gebeurtenissen plaatsvonden. Interviews, discussies en raadstukken. Dit dossier geeft antwoord op alle vragen. Daarnaast is er ruimte om de zaak van een wat minder zware kant te bekijken.